Hétfőtől már van, hogy vezető nélkül utazhat a 4-es metrón
Utolsó fázisához érkezett a speciális tesztidőszak a 4-es metró vonalán, a szakemberek két héten át utasforgalomban is vizsgálják az automata vonatvezérlés rendszerét.
Utolsó fázisához érkezett a speciális tesztidőszak a 4-es metró vonalán, a szakemberek két héten át utasforgalomban is vizsgálják az automata vonatvezérlés rendszerét.
2017 tavaszára az utasszám eléri a korábban tervezett 300 ezret. A Napi Gazdaság szerint az utasszám nem szerepel az uniós forráshoz kapcsolódó közvetlen vállalások között, az Európai Unió az egyes szakaszokon megtakarított eljutási időt ellenőrzi.
Hatósági tesztek miatt a hétvégén pótlóbuszok járnak a 4-es metró teljes vonalán -- közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kedden.
Jövő hétvégén nem jár a 4-es metró, mert akkor tesztelik majd a teljesen automata, vezető nélküli szerelvényeket. Ha a vizsga sikerül, nemsokára utasok nézelődhetnek a vezetőfülke helyén – írja az Index.
A rendőrség egy 28 éves tiszacsegei férfit keres, aki a 4-es metró felrobbantásával fenyegetőzött a múlt hét pénteken.
Egy névtelen bejelentés alapján a 4-es metró minden állomását lezárták péntek este bombariadó miatt.
Egyelőre bizonytalan, mikor tudják átállítani a 4-es metrót teljesen automata üzemmódra. Márciusban lejár a tavaly átadott vonal ideiglenes használatbavételi engedélye, de véglegest még nem kaphat, mert nem sikerült egyhuzamban fél éven át hiba nélkül működtetni – írja a Népszabadság.
A budapesti 4-es metró Fővám téri és Szent Gellért téri állomása nyerte el az első helyet közösségi építészet kategóriában az ArchDaily nemzetközi építészeti portál 2015 ArchDaily Building of the Year Awards elnevezésű versenyén.
Az Index szerint fontos szerepet adtak a 4-es metró átadása utáni garanciális és kötbérviták rendezésében Pető Györgynek, a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság vezetőjének. Ez azért érdekes, mert a DBR Metró Projektigazgatóságnak, a BKK-nak vagy éppen a BKV-nak vannak olyan szakemberei, akik részletesen átlátják ezeket a kérdéseket.
A 21 éves fiú karácsony előtt sétált végig egy megállót a 4-es metró alagútjában. 240 óra közérdekű munkára ítélték.
Kilencmilliárd forint támogatást kap a kormánytól a főváros a közösségi közlekedés üzemeltetésének támogatására.
Folytatják a nyomozást a több mint hét hónapja átadott 4-es metró ügyében, amit hivatali vesztegetés gyanújával indítottak – írja a szerdai Magyar Nemzet Bagoly Bettinára, a Fővárosi Főügyészség szóvivőjére hivatkozva.
Két év múlva már biztosan bevezetik a dugódíjat Budapesten, amely a budai körutak és a Hungária körút közötti területre vonatkozik majd – írja a Figyelő.
Hétfőn új, a kerület által finanszírozott buszjárat indul Budán 253-as jelzéssel, amellyel a Fehérló utcából és környékéből átszállás nélkül, közvetlenül juthatnak el az utasok az M4-es metróhoz.
Tarlós István több hatáskörre számít megválasztása esetén, vétójogot és kinevezési jogokat is szeretne majd. A 4-es metró szerinte mindent felemésztett, az EU nem fogja visszakérni a támogatást, inkább valamilyen pénzvisszatartásra számít szankcióként, a Városligettel minden rendben szerinte, a Népliget viszont a fontossági lista alján szerepel nála. A 3-as metró balesetmentesítése folyamatban van, Bokros Lajostól pedig nem fél.
A tömegközlekedés fejlesztését, a 4-es metró és a kisföldalatti pályájának hosszabbítását ígéri Zuglóban az Együtt-PM-es Karácsony Gergely, aki a baloldali pártok támogatásával indul a kerületi polgármesteri címért.
A 4-es metró meghosszabbítása nincs tervben, de a 3-as metró szerelvényeinek és infrastruktúrájának felújításáért küzdeni fog – mondta Tarlós István egy interjúban. Lassan aktuális a Lánchíd felújítása is, dugódíj pedig 2016-tól biztosan lesz.
Kordonnal, vödrökkel és felmosókkal harcol a BKK a víz ellen a Kálvin téri metróban. Egyelőre nincs hír arról, hogy mikor találnak tartós megoldást a beázás problémájára.
Az egy napja folyamatosan szakadó eső a 4-es metrót sem kímélte: a Kálvin téri állomás beázott és folyamatosan becsöpög az eső.
Eddig nem kapott pénzt a Budapesti Közlekedési Központtól a BKV a 4-es metró üzemeltetésére, így ingyen futtatják a nagyon kevés utassal közlekedő vonalat. A BKV már a szállítói számlák terhére törleszti a hiteleinek esedékessé vált részleteit – írja a Népszabadság.